Files:DescriptionFile size FormatBrowse
Fulltext0.08 MBPDF (requires Acrobat Reader)Previous | Next
  
Authors:Margareta Södergård:
Publication title:Interaktionen i ett språkbadsdaghem – lärarstrategier för andraspråksanvändning
Conference:Svenskans beskrivning 24. Förhandlingar vid Tjugofjärde sammankomsten för svenskans beskrivning
Publication type: Abstract and Fulltext
Issue:006
Article No.:024
Abstract:Swedish-speaking teacher communicates and interacts with her monolingual Finnish-speaking immersion pupils. One aim is to identify effective communicative strategies, that is strategies by which the teacher supports the children’s language acquisition and aids them in understanding and producing the immersion language. My research is based on classroom observations; it is longitudinal, descriptive and mainly qualitative.
Language:Swedish
Year:1999
No. of pages:14
Pages:275-288
Series:Linköping Electronic Conference Proceedings
ISSN (print):1650-3686
ISSN (online):1650-3740
File:http://www.ep.liu.se/ecp/006/024/ecp00624b.pdf
Available:2001-01-25
Publisher:Linköping University Electronic Press, Linköpings universitet

REFERENCE TO THIS PAGE
Margareta Södergård (1999). Interaktionen i ett språkbadsdaghem – lärarstrategier för andraspråksanvändning, Svenskans beskrivning 24. Förhandlingar vid Tjugofjärde sammankomsten för svenskans beskrivning http://www.ep.liu.se/ecp_article/index.en.aspx?issue=006;article=024 (accessed 9/18/2014)