Files:DescriptionFile size FormatBrowse
Fulltext0.08 MBPDF (requires Acrobat Reader)Previous | Next
  
Authors:Margareta Södergård:
Publication title:Interaktionen i ett språkbadsdaghem – lärarstrategier för andraspråksanvändning
Conference:Svenskans beskrivning 24. Förhandlingar vid Tjugofjärde sammankomsten för svenskans beskrivning
Publication type: Abstract and Fulltext
Issue:006
Article No.:024
Abstract:Swedish-speaking teacher communicates and interacts with her monolingual Finnish-speaking immersion pupils. One aim is to identify effective communicative strategies; that is strategies by which the teacher supports the children’s language acquisition and aids them in understanding and producing the immersion language. My research is based on classroom observations; it is longitudinal; descriptive and mainly qualitative.
Language:Swedish
Year:1999
No. of pages:14
Pages:275-288
Series:Linköping Electronic Conference Proceedings
ISSN (print):1650-3686
ISSN (online):1650-3740
File:http://www.ep.liu.se/ecp/006/024/ecp00624b.pdf
Available:2001-01-25
Publisher:Linköping University Electronic Press; Linköpings universitet

REFERENCE TO THIS PAGE
Margareta Södergård (1999). Interaktionen i ett språkbadsdaghem – lärarstrategier för andraspråksanvändning, Svenskans beskrivning 24. Förhandlingar vid Tjugofjärde sammankomsten för svenskans beskrivning http://www.ep.liu.se/ecp_article/index.en.aspx?issue=006;article=024 (accessed 10/2/2014)