Article | Spr√•kteknologi f√∂r √∂kad tillg√§nglighet: Rapport fr√•n ett nordiskt seminarium Link√∂ping; 27‚Äď28 oktober 2010 | L√¶se- og skrivest√łtte i informationssamfundet

Title:
L√¶se- og skrivest√łtte i informationssamfundet
Author:
Søren Aksel Sørensen: MikroV√¶rkstedet, Denmark
Download:
Full text (pdf)
Year:
2010
Conference:
Spr√•kteknologi f√∂r √∂kad tillg√§nglighet: Rapport fr√•n ett nordiskt seminarium Link√∂ping; 27‚Äď28 oktober 2010
Issue:
054
Article no.:
007
Pages:
61-66
No. of pages:
6
Publication type:
Abstract and Fulltext
Published:
2011-06-16
ISBN:
978-91-7393-095-6
Series:
Linköping Electronic Conference Proceedings
ISSN (print):
1650-3686
ISSN (online):
1650-3740
Publisher:
Linköping University Electronic Press; Linköpings universitet


Export in BibTex, RIS or text

I informationssamfundet skal alle kunne deltage i de skriftsproglige f√¶llesskaber. Det g√¶lder ogs√• de godt 15 %; der if√łlge fire PISA-unders√łgelser har manglende l√¶sekompetence i Danmark; Norge og Sverige. Men det kan lade sig g√łre at kompensere for dette handicap med l√¶se- og skrivest√łtte. I artiklen redeg√łres for muligheder og foruds√¶tninger.

Spr√•kteknologi f√∂r √∂kad tillg√§nglighet: Rapport fr√•n ett nordiskt seminarium Link√∂ping; 27‚Äď28 oktober 2010

Author:
Søren Aksel Sørensen
Title:
L√¶se- og skrivest√łtte i informationssamfundet
References:

Elbro; C. (2007). Læsevanskeligheder. Gyldendal.


Liberg; C. (1993). Hur barn lär sig läsa och skriva. Lund. Studentlitteratur.


PISA (2009). www.oecd.org/edu/pisa/2009. 1

Spr√•kteknologi f√∂r √∂kad tillg√§nglighet: Rapport fr√•n ett nordiskt seminarium Link√∂ping; 27‚Äď28 oktober 2010

Author:
Søren Aksel Sørensen
Title:
L√¶se- og skrivest√łtte i informationssamfundet
Note: the following are taken directly from CrossRef
Citations:
No citations available at the moment