Article | Språkteknologi för ökad tillgänglighet: Rapport från ett nordiskt seminarium Linköping; 27–28 oktober 2010 | Læse- og skrivestøtte i informationssamfundet Link�ping University Electronic Press Conference Proceedings
Göm menyn

Title:
Læse- og skrivestøtte i informationssamfundet
Author:
Søren Aksel Sørensen: MikroVærkstedet, Denmark
Download:
Full text (pdf)
Year:
2010
Conference:
Språkteknologi för ökad tillgänglighet: Rapport från ett nordiskt seminarium Linköping; 27–28 oktober 2010
Issue:
054
Article no.:
007
Pages:
61-66
No. of pages:
6
Publication type:
Abstract and Fulltext
Published:
2011-06-16
ISBN:
978-91-7393-095-6
Series:
Linköping Electronic Conference Proceedings
ISSN (print):
1650-3686
ISSN (online):
1650-3740
Publisher:
Linköping University Electronic Press; Linköpings universitet


Export in BibTex, RIS or text

I informationssamfundet skal alle kunne deltage i de skriftsproglige fællesskaber. Det gælder også de godt 15 %; der ifølge fire PISA-undersøgelser har manglende læsekompetence i Danmark; Norge og Sverige. Men det kan lade sig gøre at kompensere for dette handicap med læse- og skrivestøtte. I artiklen redegøres for muligheder og forudsætninger.

Språkteknologi för ökad tillgänglighet: Rapport från ett nordiskt seminarium Linköping; 27–28 oktober 2010

Author:
Søren Aksel Sørensen
Title:
Læse- og skrivestøtte i informationssamfundet
References:

Elbro; C. (2007). Læsevanskeligheder. Gyldendal.

Liberg; C. (1993). Hur barn lär sig läsa och skriva. Lund. Studentlitteratur.

PISA (2009). www.oecd.org/edu/pisa/2009. 1

Språkteknologi för ökad tillgänglighet: Rapport från ett nordiskt seminarium Linköping; 27–28 oktober 2010

Author:
Søren Aksel Sørensen
Title:
Læse- og skrivestøtte i informationssamfundet
Note: the following are taken directly from CrossRef
Citations:
No citations available at the moment


Responsible for this page: Peter Berkesand
Last updated: 2018-8-9