Article | Informationskompetens och Användarutbildning. NVBF 1996. Proceedings från Nordiska Vetenskapliga Biblioteksföreningars Förbunds Konferens: Linköping; Sverige; 19-20 november 1996 | Skolebibliotekens ansvar

Title:
Skolebibliotekens ansvar
Author:
Kristin Björgvinsdottir: Fj√∂lbrautaskolinn vid Armula-library, Iceland
Download:
Full text (pdf)
Year:
1996
Conference:
Informationskompetens och Användarutbildning. NVBF 1996. Proceedings från Nordiska Vetenskapliga Biblioteksföreningars Förbunds Konferens: Linköping; Sverige; 19-20 november 1996
Issue:
002
Article no.:
005
No. of pages:
5
Publication type:
Abstract and Fulltext
Published:
1997-11-11
Series:
Linköping Electronic Conference Proceedings
ISSN (print):
1650-3686
ISSN (online):
1650-3740
Series:
Linköping Electronic Articles in Computer and Information Science
ISSN (online):
1401-9841
Publisher:
Linköping University Electronic Press; Linköpings universitet


Export in BibTex, RIS or text

Jeg har merkt at universitets- og h√łjskolebibliotekarene mener at deres elever skulle v√¶re mere selvstendige og selvhjulpne n√•r det gjelder informationsteknikken. De mener at for mange elever kommer fra de videreg√•ende skolene uten √• ha l√¶rt sig skikkelig studieteknikk og er nesten hjelpel√łse n√•r de henvender seg til biblioteket.

De har sikkert rett i mange tilfeller; men la oss betrakte hvad vi kan; vil og m√• gj√łre i bib-lioteket i den videreg√•ende skolen.

Informationskompetens och Användarutbildning. NVBF 1996. Proceedings från Nordiska Vetenskapliga Biblioteksföreningars Förbunds Konferens: Linköping; Sverige; 19-20 november 1996

Author:
Kristin Björgvinsdottir
Title:
Skolebibliotekens ansvar
References:
No references available

Informationskompetens och Användarutbildning. NVBF 1996. Proceedings från Nordiska Vetenskapliga Biblioteksföreningars Förbunds Konferens: Linköping; Sverige; 19-20 november 1996

Author:
Kristin Björgvinsdottir
Title:
Skolebibliotekens ansvar
Note: the following are taken directly from CrossRef
Citations:
No citations available at the moment