Göm menyn

Publications for Magnus Hultén


Co-author map based on Web of Sciences articles 2007-

Publications mentioned in social media 4 times*

Journal Articles

Jesper Haglund and Magnus Hultén
  Tension Between Visions of Science Education: The Case of Energy Quality in Swedish Secondary Science Curricula
  Science & Education, 2017, 26(3-4), 323-344.
   Fulltext  PDF  

Magnus Hultén, Henrik Artman and David House
  A model to analyse students’ cooperative idea generation in conceptual design
  International journal of technology and design education, 2016, , .
   Fulltext  PDF  

Magnus Hultén and Eva Björkholm
  Epistemic habits: Primary school teachers’ development of pedagogical content knowledge (PCK) in a design-based research project
  International journal of technology and design education, 2016, 26(3), 335-351.

Magnus Hultén
  Scientists, teachers and the 'scientific' textbook: Interprofessional relations and the modernisation of elementary science textbooks in 19th century Sweden
  History of Education, 2016, 45(2), 143-168.
 Web of Science® Times Cited: 1

Johan Svenningsson, Magnus Hultén and Jonas Hallström
  Understanding attitude measurement: Exploring meaning and use of the PATT short questionnaire
  International journal of technology and design education, 2016, , .
   Fulltext  PDF  

Magnus Hultén, Henrik Artman and David House
  Designed by Engineers: An analysis of interactionaries with engineering students compared to interaction design students
  Designs for Learning, 2014, 7(2), 28-56.

Magnus Hultén
  Folkskollärarna och naturvetenskapen i 1800-talets folkskola, en professionaliseringshistoria
  Vägval i skolans historia, 2014, (1), .

Jonas Hallström, Magnus Hultén and Daniel Lövheim
  The study of technology as a field of knowledge in general education: historical insights and methodological considerations from a Swedish case study, 1842–2010
  International journal of technology and design education, 2014, 24(2), 121-139.
   Fulltext  PDF  

Magnus Hultén
  Boundary objects and curriculum change: the case of integrated versus subject-based teaching
  Journal of Curriculum Studies, 2013, 45(6), 790-813.
 Web of Science® Times Cited: 4

Magnus Hultén
  Technology as the language of schooling: utopian visions of technology in Swedish general education in the 1960s
  International journal of technology and design education, 2013, 23(3), 581-595.

Magnus Hultén
  Technology for all: turning a keyword into a school subject in post-war Sweden
  History of Education, 2013, 42(5), 622-637.
   Fulltext  PDF  
 Web of Science® Times Cited: 2

Magnus Hultén
  Yrkesämnet som blev obligatoriskt
  Vägval i skolans historia, 2011, (1), .

Anthologies

Jonas Hallström, Magnus Hultén and Daniel Lövheim
  Teknik som kunskapsinnehåll i svensk skola 1842-2010
  Skrifter från Forum för ämnesdidaktik, Linköpings universitet, 4, Gidlunds förlag, 2013.


Chapters in Books

Magnus Hultén
  Naturvetenskap
  Utbildningshistoria: en introduktion, Studentlitteratur AB, 2015, 271-284.


Jonas Hallström, Magnus Hultén and Daniel Lövheim
  Avslutning
  Teknik som kunskapsinnehåll i svensk skola 1842-2010, Gidlunds förlag, 2013, 251-255.


Magnus Hultén
  I naturvetenskapernas skugga: teknikteman i 1800-talets läromedel i naturlära
  Teknik som kunskapsinnehåll i svensk skola 1842-2010, Gidlunds förlag, 2013, 21-54.


Jonas Hallström, Magnus Hultén and Daniel Lövheim
  Inledning: Perspektiv på teknik i skolan, 1842-2010
  Teknik som kunskapsinnehåll i svensk skola 1842-2010, Gidlunds förlag, 2013, 9-18.


Magnus Hultén
  Teknik för alla: efterkrigstidens skolreformer och det nya skolämnet Teknik
  Teknik som kunskapsinnehåll i svensk skola 1842-2010, Gidlunds förlag, 2013, 169-214.


Magnus Hultén
  I takt med tiden?
  Skola och naturvetenskap: politik, praktik, problematik i belysning av ämnesdidaktisk forskning, Studentlitteratur, 2012, 31-48.


Magnus Hultén
  Läroboken som medel för professionalisering: exemplet med naturvetenskapliga läromedel skrivna för den svenska folkskolan under 1800-talet
  <em>Norsk Lærebokhistorie III</em>: <em>en kultur- og danningshistorie</em>, Novus Forlag, 2011, 158-178.


Magnus Hultén
  Naturvetenskap
  Utbildningshistoria: en introduktion, Studentlitteratur, 2011, 235-247.


Magnus Hultén
  Samtidsidéer i läroböcker: exemplet folkskolans och grundskolans naturvetenskap 1842–2007
  <em>Norsk Lærebokhistorie II</em>: <em>en kultur- og danningshistorie</em>, Novus Forlag, 2009, 61-82.


Conference Proceedings

Thomas Ginner, Jonas Hallström and Magnus Hultén
  The PATT 26 conference Stockholm, Sweden 26–30 June 2012: Technology Education in the 21st Century
  Linköping Electronic Conference Proceedings, 73, Linköping University Electronic Press, 2012.


  Fulltext PDF

Conference Articles

Anna Otterborn, Konrad Schönborn and Magnus Hultén
  Exploring the use of digital tablets in preschool technology and science education
  PATT 34, Technology &amp; Engineering Education: Fostering the Creativity of Youth Around the Globe, Millersville, PA, 2017, 2017.


Johan Svenningsson, Magnus Hultén and Jonas Hallström
  Student attitudes toward technology: what is hidden behind the survey answers?
  PATT-32 Proceedings Technology Education for 21st Century Skills: Utrecht, The Netherlands, August 2016, 2016.


Johan Svenningsson, Magnus Hultén and Jonas Hallström
  Swedish Students’ view on Technology: Results from a pilot study using an adaptation of the PATT-SQ questionnaire
  <em>PATT 29 Plurality and Complementarity of Approaches in Design &amp; Technology Education, Marseille, France, April 2015</em>, 2015.


Henrik Artman, David House and Magnus Hultén
  Design Learning Opportunities in Engineering Education: A case study of students solving an interaction–design task
  Designs for Learning, 6-8 May 2104, Stockholm, Sweden, 2014.


Eva Björkholm and Magnus Hultén
  Primary School Teachers’ Development of Subject-Specific Knowledge in Technology during a Design Based Research Project
  PATT27 Technology Education for the Future: A Play on Sustainability, Christchurch, New Zealand, 2-6 December 2013: A Play on Sustainability, 2013.


  Fulltext PDF

Ph.D. Theses

Magnus Hultén
  Naturens kanon: formering och förändring av innehållet i folkskolans och grundskolans naturvetenskap 1842–2007
  2008.


Reports

Christian Lundahl, Magnus Hultén and Sverre Tveit
  Betygssystem i internationell belysning
  2016.


  Fulltext PDF

Christian Lundahl, Magnus Hultén, Alli Klapp and Larissa Mickwitz
  Betygens geografi: forskning om betyg och summativa bedömningar i Sverige och internationellt. Delrapport från skolforsk-projektet
  2015.


  Fulltext PDF

Magnus Hultén
  Teknikdidaktik och tekniklärarutbildning vid Stockholms universitet: problem och möjligheter i historisk och nationell belysning
  2010.


Jan-Erik Hagberg and Magnus Hultén
  Skolans undervisning och elevers lärande i teknik: svensk forskning i internationell kontext
  Vetenskapsrådets rapportserie, 6, 2005.


* Social media data based on publications from 2011 to present and with a DOI; data delivered by Altmetric.com.

 



Responsible for this page: Peter Berkesand
Last updated: 2017-02-21